Neydi Bu Duygu?

Leave a Comment

Annelik duygusu ne zaman başlar?

İçinde minik bir mucize olduğunu ilk hissettiğin anda mı ya da minik mucizenin kalp atışlarını ilk duyduğunda mı? Yoksa mucizeni kucağına aldığın ilk an mı? Bilmiyorum. Ama değişik bir şey işte. Geçtiğimiz hafta sanırım eşiğinden döndüm.

Hamileliğini planlayan her bayan çok iyi bilir hamilelik testinin sonucunu beklemenin nasıl bir duygu olduğunu. Heyecan, endişe, stres ve bir sürü karışık duygular silsilesi sarar etrafınızı. 

Pozitif sonucunu alır almaz kalbiniz küt küt atmaya başlar. Sanki bıraksanız özgürlüğünü ilan edecek. Ben de pozitif sonucunu görünce aynen böyleydim işte. 4 haftalık hamileydim ve ''Anne'' olacaktım.

Mutluluktan ayaklarının yere değmediği günler oldu mu hiç? Benim oldu. Aldığım her nefes benim için daha anlamlıydı çünkü. O zaman bilemezdim tabi işlerin istediğim gibi gitmeyeceğini. 1 haftalık güzel bir rüya yerini kabuslara bırakalı tam 5 gün oldu.

Heyecanım gün geçtikçe daha da artarken bir sürü hamilelik programı indirdim telefonuma. Hiç üşenmeyip en beğendiğim hamilelik günlüğünü sipariş ettim yurt dışından. Linens'in üstünde ''Anne'' ve ''Baba'' yazan tasarım minderinden aldım. Biliyorum belki çok erken diye geçireceksiniz içinizden. Ama her ayrıntının mükemmel olmasını istedim 4 haftalık susam büyüklüğündeki mucizem için.

Hamileliğimin 5. haftasının başında doktor kontrolüne giderken çok tedirgindim. İlk defa görecektik küçük mucizemizi. Ama durum pek beklediğimiz gibi gitmedi. Doktorum bebeği ve hamilelik kesesini ultrasonda göremeyince dış gebelikten şüphelendi önce. Hemen Beta HCG testi isteyip her şeyin yolunda olup olmadığına bakalım dedi.

İki saatlik gergin bir bekleyişin ardından sonuçları aldık. Doktor değerlerimin normal olmadığını, bunun sağlıksız bir gebelik olduğunu ve düşükle sonuçlanacağını söyledi.

O an yerin ayaklarımın altından kayıp gittiğini hissettim. Göz yaşlarım akmaya başladı hemen. Kendimce güçlü olan karakterim, daha önce hiç bilmediğim bir duygu yüzünden yerle bir olmuştu.

Peki neydi bu duygu?
Annelik desen değildi.
Sahi, ne zaman başlardı annelik?
Benimki başlamadan bitmişti..

O günleri atlatmanın eşiğindeyken yazdığım bu yazıyı şimdi hayata kaldığı yerden devam edebilmenin verdiği güçle paylaşmak istiyorum.

@mrsgoksin