Gürcistan | Batum

Leave a Comment

Bu bayram Karadeniz gezimizi sınıra kadar uzatıp bir de Gürcistan'ın en popüler şehri olan Batum'u gezip görelim dedik.

Önceki yıllarda arabamızla gittiğimiz ama gezmeye fırsat bulamadığımız Batum'u bu sefer sırt çantalarımızla yürüyerek keşfetmek istedik.

Her zaman söylerim bir şehri tanımak istiyorsan oradaki yaşama dahil olman, sokaklarında kaybolup yeniden yolunu bulman lazım.


Batum tarihiyle, kültürel geçmişiyle, sıcakkanlı insanlarıyla ve farklı yemek kültürüyle gerçekten keşfedilesi bir şehir.

Manolya ağaçlarıyla çevrili parkları, ilginç heykellerle dolu meydanları, tertemiz sahili ve etkileyici bir mimariye sahip yeni binalarıyla sizi kendine hayran bırakıp, Sovyet Rusya döneminden kalma bakımsız, sıvaları dökülmüş binalarıyla da sizi kasvetli, gri ve nemli sokaklarındaki geçmişine götürüyor.

Sınır kapısındaki uzun bekleyişler sizi biraz yorsa da kapıdan geçtikten sonra derin bir nefes alıp kendinizi Batum'un güzel sokaklarına atıveriyorsunuz.

Batum'da Gezilecek Yerler

Madea Heykeli:



Avrupa Meydanı'nın ortasında bulunan bu heykel şehrin merkezine adım atar atmaz karşınıza çıkıyor. Siz de şehri bizim gibi yürüyerek geziyorsanız  bu meydan sizin için kolay bir işaret olacaktır.

Alfabe Kulesi:


Dünyada hâlâ kabul gören 2000 yıllık Gürcü alfabesine ithafen yapılan bu kule, Batum sahilinde bulunan meydanda, Raddisson Hotel'in hemen yan tarafında bulunuyor. Kulenin üzerine yazılan 33 tane Gürcü harfi de binaya eşsiz bir görünüm sunuyor.

Piazza Meydanı:






Şehrin merkezinde bulunan bu meydan mimari özellikleri ve ilginç eserleriyle görülmeye değer yerlerden biri. Meydanın orta kısmında yere döşenmiş mozaikler de hemen dikkatinizi çekecek türden.

Teleferik:





Şehri tepeden izlemek isteyenler için gerçekten harika bir aktivite. Hava şartları nasıl olursa olsun ayaklarınız yerden kesilirken koca bir şehri kuş bakışı izlemek gerçekten muhteşem bir duygu.

Biz bayağı yağışlı bir dönemine denk geldik Batum'un. Ama yağmuru seven bir aile olarak gezimizin tadını doyasıya çıkardık diyebilirim.

Teleferikle en üst noktaya çıkınca sizi eşsiz bir manzara bekliyor olacak. Cafe ve restoranı ayrıca seyir terasının da bulunduğu bu tepede geçireceğiniz zamanlar hiç bitmesin isteyeceksiniz.



White Restaurant:


Buranın en güzel yanı ilginç mimarisi. Ters ev şeklinde inşa edilen binanın iç dekorasyonu da aynı şekilde ters yapılmış. Batum'u ziyaret eden herkesin mutlaka gidip fotoğraf çektirdiği gözde mekanlardan biri diyebilirim.

Batum'da Ne Yenir?

Batum'a gidip de ünlü Gürcü yemeklerinin tadına bakmadan dönmek olmazdı. Biz de çeşidi bol Gürcü mutfağının en çok merak ettiğimiz tatlarından biri olan Haçapuri'yi deneyelim dedik.


Haçapuri, ortasında yumurta sarısı olan bol peynirli ve tereyağlı bir pide çeşididir. Önce pidenin yanında ikram edilen küçük tereyağıyla pidenin etrafı yumuşatılır sonra da pidenin kenarlarından yavaşça koparılıp ortasında bulunan yumurta sarısı ve bol tereyağlı peynir sosuna batırılarak afiyetle yenir. İlk başta tadı biraz garip gelse de yavaş yavaş damak tadınız bu lezzete alışıveriyor.

Batum'da Döviz Temini


Batum'da gezerken bir çok yerde döviz büroları bulmak mümkün. Yanınızda nakit para yoksa onun için de endişelenmenize gerek yok. Batum'da İş Bankası, Ziraat Bankası ve Halkbank şubeleri mevcut. Hesabınızdaki parayı komisyon ücreti ödemeden Lari cinsinden rahatlıkla çekebiliyorsunuz.



Batum'da Ulaşım


Ulaşım açısından da oldukça rahat bir şehir olan Batum'u şehir içi otobüs ve dolmuşlarla taksiye binmeden rahatlıkla gezmeniz mümkün. Üstelik 0,75 Lari'ye aldığınız otobüs biletini iki binişlik kullanıyorsunuz. Dolmuş ise 1,5 Lari! (Bizim paramızı yaklaşık olarak 1,5'e çarparsanız yaklaşık bir hesaplama yapabilirsiniz.)

Batum'da Alışveriş

Şehrin çoğu yerinde bulunan alışveriş merkezlerinde aradığınız bir çok ürünü rahatlıkla bulabiliyorsunuz. Batum Mall ve Cafeffoursa bizim uğradığımız AVM ve süpermerketlerden.

Batum'da İletişim

Batum'a girer girmez telefon şebekeleri kesildiği için gezeceğiniz yerlerin konumunu önceden haritada işaretlemeniz size büyük bir kolaylık sağlayacaktır. Şehrin hemen hemen her mağazasında, restoranında, turistik mekanlarında ve alışveriş merkezlerinde size sunulan ücretsiz wifi hizmeti de bu anlamda işinizi bir hayli kolaylaştırıyor zaten.

Batum'a Nasıl Gidilir?

Batum'u gezmek için pasaport ya da vizeye gerek duymadan sadece kimliğinizle sınır kapısından geçiş yapabiliyorsunuz. Eğer devlet memuruysanız kurumunuzdan almış olduğunuz izin belgesini de mutlaka yanınızda götürmeniz lazım. Yurt dışına çıkış harcı ise kişi başı 15 tl.

Batum son yıllarda Karadeniz'in en gözde tatil rotalarından birisi oldu. Eğer hâlâ Batum'u görmediyseniz bahaneleri bir kenara bırakın ve bir hafta sonu mutlaka rotanızı Karadeniz'e çevirin.


Günübirlik gezimizin sonuna gelmenin hüznü ve yürümekten yorulmuş ama günün her anını doyasıya yaşamış olmanın verdiği mutlulukla Batum'a veda ederken seneye bir daha gitmenin hayaliyle sınır kapısından çıkış yaptık.


Sevgiler!
@mrsgoksin